Sekali lagi anugerah berprestij yang menghargai  dan memartabatkan karya-karya filem tempatan iaitu Anugerah Blokbuster 2 telah berlangsung pada 15 Jun 2013. Di atas keprihatinan Persatuan Penerbit Filem Malaysia (PFM) dan juga Astro maka sekali lagi Anugerah Blokbuster 2 diadakan yang memberi kuasa mutlak kepada umum menilai sesebuah karya berdasarkan kreativiti dan kredibiliti sesebuah filem.

Dengan tema Hipster atau gaya Vintaj Kontemporari, Anugerah Blokbuster 2  diadakan di Stadium MBJB, Johor Bahru yang bermula dengan Karpet Blokbuster pada jam 8.30 malam dan Anugerah Blokbuster 2 setengah jam selepas itu.

Menarik di Anugerah Blokbuster 2 kali ini adalah satu lagi anugerah baru yang diperkenalkan iaitu  Anugerah Gempak WeChat yang khas  kepada artis yang membuat persembahan pada malam kemuncak Anugerah Blokbuster 2.

Keputusan penuh:

 1. Anugerah Filem Terhebat: Hantu Kapcai

    - Hantu Kapcai
    - Istanbul Aku Datang – Ramalan Budiey
    - Jiwa Taiko
    - Adnan Sempit 2
    - Aku Terima Nikahnya
    - Adik Manja Returns
    - Aku Ada, Kau Ada???
    - Mael Lambong
    - Bujang Terlajak
    - 29 Februari

2. Anugerah Tuan Direktor Terhebat: Syamsul Yusof (Jalan Kembali Bohsia 2)

    - Ghaz Abu Bakar (Hantu Kapcai)
    - Syamsul Yusof (Jalan Kembali Bohsia 2)
    - Osman Ali (Jiwa Taiko)
    - Dharma Harun Alrashid (Adik Manja Returns)
    - Bernard Chauly (Istanbul Aku Datang) - Ramalan Budiey
    - Rahila Ali (Aku Ada, Kau Ada???)
    - Ismail Bob Hashim (Adnan Sempit 2)
    - Eyra Rahman (Aku Terima Nikahnya)
    - Edry Abdul Halim (29 Februari)
    - Syafiq Yusof (Saya Amat Mencintaimu (S.A.M)

3. Anugerah Direktor Baru Terhebat: Dharma Harun Alrashid (Adik Manja Returns)

    - Ghaz Abu Bakar (Hantu Kapcai) - Ramalan Budiey
    - Rosihan Zain Baharudin (Chowkit)
    - Syafiq Yusof (Saya Amat Menyintaimu (S.A.M)
    - Dharma Harun Alrashid (Adik Manja Returns)
    - Eyra Rahman (Aku Terima Nikahnya)
    - Rahila Ali (Aku Ada, Kau Ada???)
    - Esma Danial (Zaiton, Ceritaku)
    - Namawee (Hantu Gangster)
    - Asrulhisyam Ahmad (Sesuatu Yang Tertinggal)
    - Nizam Zakaria (Cinta Kurakura)

4. Anugerah Filem Aksi Terhebat: Hantu Kapcai

    - Hantu Kapcai - Ramalan Budiey
    - 8 Jam
    - Jiwa Taiko
    - Saya Amat Menyintaimu (S.A.M)
    - Jalan Kembali – Bohsia 2
    - Budak Pailang
    - Pe3
    - Chowkit
    - Taikun

5. Anugerah Filem Kelakar Terhebat: Hantu Kapcai

    - Hantu Kapcai - Ramalan Budiey
    - Istanbul Aku Datang
    - Ngorat
    - Adnan Sempit 2
    - Mael Lambong
    - Adik Manja Returns
    - Pontianak Vs Orang Minyak
    - Cinta Kurakura
    - Apa Celop Toqq
    - Strawberi Cinta

6. Anugerah Filem Takut Terhebat: Sumpahan Kum-Kum

    - Sumpahan Kum-Kum
    - Hantu Gangster - Ramalan Budiey
    - Hantu Dalam Botol Kicap
    - Hantu Air
    - Sesuatu Yang Tertinggal
    - Keramat
    - Halim Munan

7. Anugerah Drama Muzikal Terhebat: Aku Ada, Kau Ada?


    - Hoore! Hoore! - Ramalan Budiey
    - Aku Ada, Kau Ada?
    - Istanbul Aku Datang
    - Aku Terima Nikahnya
    - 29 Februari
    - Ngorat
    - Hanya Aku Cinta Kau Seorang
    - 7 Petala Cinta
    - Zaiton, Ceritaku
    - Gerimis Mengundang

8. Anugerah Hero Terhebat: Zizan Razak (Hantu Kapcai)

    - Zizan Razak (Hantu Kapcai)
    - Shaheizy Sam (Adnan Sempit 2) - Ramalan Budiey
    - Adi Putra (Aku Terima Nikahnya)
    - Aaron Aziz (Ngorat)
    - Remy Ishak (Jiwa Taiko
    - Beto Kusyairy (Istanbul Aku Datang)
    - Johan Raja Lawak (Pontianak Vs Orang Minyak)
    - Kamal Adli (Salam Cinta)
    - Zizan Razak (Mael Lambong)
    - Hazama (Apa Celop Toqq)

9. Anugerah Heroin Terhebat: Yana Samsudin (3 Temujanji)

    - Yana Samsudin (3 Temujanji) - Ramalan Budiey
    - Lisa Surihani (Istanbul Aku Datang)
    - Nadia Nisaa (Jiwa Taiko)
    - Juliana Evans (Mael Lambong)
    - Nora Danish (Aku Terima Nikahnya)
    - Juliana Evans (Adik Manja Returns)
    - Lisa Surihani (Saya Amat Menyintaimu (S.A.M)
    - Neelofa (Azura)
    - Intan Ladyana (Adnan Sempit 2)
    - Tizz Zaqyah (Cinta Kura-Kura)

10. Anugerah Watak Penjahat Terhebat: Sofi Jikan (Jalan Kembali - Bohsia 2)

    - Sofi Jikan (Jalan Kembali – Bohsia 2)
    - Juliana Evans (Adik Manja Returns)
    - Bront Palarae (Jiwa Taiko)
    - Remy Ishak (Hantu Kapcai) - Ramalan Budiey
    - Al Ex Yanz (Taikun)
    - Kamal Adli (Aku Ada, Kau Ada?)
    - Siti Fazurina (Baik Giller)
    - Azad Jasmin (Apa Celop Toqq)
    - Tomok (Istanbul Aku Datang)
    - Farid Kamil (Pe3)

11. Anugerah Lagu Tema Terhebat: Beginilah Caranya (Aku Ada, Kau Ada?)

    - Beginilah Caranya (Aku Ada, Kau Ada?) - Ramalan Budiey
    - Tiada Kasih Tiada Cinta (Aku Terima Nikahnya)
    - Harley (Hantu Kapcai)
    - Bebas (Jiwa Taiko)
    - Adik Manja Returns (Adik Manja Returns)
    - Aku Datang (Istanbul Aku Datang)
    - Aku Mahu Dia (Apa Celop Toqq)
    - Jagalah Diri (29 Februari)
    - Ajari Aku (Saya Amat Menyintaimu (S.A.M)
    - H.A.C.K.S (Hanya Aku Cinta Kau Seorang)

12. Anugerah Hero Baru Terhebat: Izzue Islam (29 Februari)

    - Izzue Islam (29 Februari) - Ramalan Budiey
    - Hairul Azreen (Hantu Kapcai)
    - Shahrizal Jaszle (Azura)
    - Justin Foo (Baik Giler)
    - Rykal Iskandar (Aji Boy)
    - Izzue Islam (Hantu Kapcai)
    - Karl Shafek (Zaiton,Ceritaku)
    - Nizam Zaidi (Budak Pailang)
    - Harris Shidee (Aku,Kau&Dia)
    - Aizat Amdan (Istanbul Aku Datang)

13. Anugerah Heroin Baru Terhebat: Neelofa (Hantu Kapcai)

    - Neelofa (Hantu Kapcai) - Ramalan Budiey
    - Anzalna Nasir (Kahwin 5)
    - Siti Maizatul Rafira (Jiwa Taiko)
    - Maria Tunku Sabri (Adik Manja Returns)
    - Jihan Raja Lawak (Adik Manja Returns)
    - Shima Anuar (7 Petala Cinta)
    - Mon Ryanti (Aku Terima Nikahnya)
    - Nur Shazwana (Hoore! Hoore!)
    - Farhanna Qismina (Sesuatu Yang Tertinggal)
    - Jojo Goh (29 Bebruari)

14. Pemenang PFM: Mejar David Teo

15. Pemenang Anugerah Astro First: Ombak Rindu

16. Pemenang Anugerah Gempak WeChat: Stacy & Adam